Thursday, June 23, 2016

ထုိင္း-ျမန္မာ ၂ ႏုိင္ငံၾကား နားလည္မႈရဖုိ႔ ေဒၚစုတုိက္တြန္း

ထုိင္းႏိုင္ငံကို ဘာေၾကာင့္ အခုလိုသူလာေရာက္ရသလဲဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ငါးပုဇြန္ေစ်းခန္းမထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကအခုလိုေျပာသြားပါတယ္။

“အခုက်မတုိ႔ ဒီထုိင္းႏုိင္ငံကုိ လာတယ္ဆုိတာ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ ႏုိင္ငံ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား ထဲမွာ နားလည္မႈပုိၿပီးေတာ့ရွိဖုိ႔ ခ်စ္ၾကည္မႈ ပုိၿပီးေတာ့ တုိးတက္ဖုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ အဓိကကေတာ့ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားေတြၾကား ထဲမွာ နားလည္မႈရွိရမယ္။ ခ်စ္ၾကည္မႈ ရွိရမယ္။ အစုိးရ ေတြၾကားထဲမွာ လည္း နားလည္မႈရွိရမယ္။ ခ်စ္ၾကည္မႈရွိရမယ္။ အဲဒီဟာအတြက္ကုိ က်မတုိ႔ကလည္း က်မတုိ႔ရ့ဲ ဒီမွာ လာအလုပ္လုပ္ေနၾက တဲ့ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားေတြကုိကူညီသလုိ က်မတုိ႔ကုိ လည္း ျပန္ၿပီးေတာ့ ကူညီႏုိင္မယ္လုိ႔ က်မတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ က်မတုိ႔ အဆင္ေျပ ေအာင္ လုပ္ေပးရမလဲ ဆုိတာဟာ ကာယကံရွင္ေတြက ေျပာမွ က်မတုိ႔သိမွာေပါ့။ ကာယကံရွင္ေတြရဲ့ အသံကုိ နားေထာင္ၿပီးေတာ့မွ က်မတုိ႔က ဘာလုပ္ေပးသင့္လဲ။ ဘာလုပ္ရမလဲ။ဘာလုပ္ႏုိင္မလဲဆုိေတာဆုံးျဖတ္ရမွာပါ။”

အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွေဒသတြင္း ေအးခ်မ္းသာယာ တုိးတက္ဖို႔ဆိုရင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြၾကား အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ႐ွိဖို႔နဲ႔ ၿပဳိင္ဖက္လို သေဘာမထားပဲ လက္တြဲေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ လုိေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကေျပာသြားပါတယ္။

" က်မတို႔က က်မတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားေတြအတြက္လည္း အဆင္ေျပေစခ်င္တယ္။ အိမ္ရွင္ႏုိင္ငံ အတြက္လည္း အဆင္ေျပေစခ်င္တယ္။ ဒါမွ က်မတို႔ရဲ႕ေဒသဟာ ေရရွည္မွာ ေအးခ်မ္းသာယာမွာ တိုးတက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တဦးကို တဦး ၿပိဳင္ဖက္လို ျမင္စရာလည္း မလိုဘူး။ က်မတို႔ဟာ အားလံုးအတူ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ဖို႔ လက္တြဲၿပီးလုပ္ေနတဲ့ႏုိင္ငံေတြလုိျမင္မွက်မတို႔တိုးတက္ႏုိင္မွာပါ။က်မတို႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ဆိုတာႏုိင္ငံႀကီးေတြမဟုတ္ပါဘူး။ႏုိင္ငံလတ္ေတြနဲ႔ႏုိင္ငံငယ္ေတြစုေပါငး္ထားတဲ့ေဒသျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိ္ု႔ လို႔ တဦးနဲ႔တဦးညီညြတ္ဖို႔က အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။တဦးနဲ႔ တဦးနားလည္မႈရွိဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။"

အလုပ္သမားေတြဘက္ကလဲ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္း အလုပ္ခြင္ေတြမွာ သူတို႔ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ ကို တင္ျပၾကပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာ အလုပ္သမားေတြ အတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရရွိႏိုင္ဖို႔ ၾကဳိးပမ္းသြားမွာျဖစ္ ေၾကာင္း နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားလက္မွတ္ CI ေတြ ထုတ္ေပးႏုိင္ဖို႔ ႀကဳိးစားသြားမယ္ လို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။

"က်မတို႔ အခုအခ်ိန္မွာ ဆိုရင္ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားဟာ C OF I (Certificate of Identity) ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားလက္မွတ္ ရဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်မတို႔ကႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ရေစခ်င္တာပါ။ ဒါကိုလည္း အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ထိုင္းကလည္း ကန္႔ကြက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္အစတုန္းက က်မတို႔ႏိုင္ငံအစိုးရ C OF I ထုတ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ အဲဒီအတိုင္း လိုက္ေလ်ာၿပီး လုပ္ခြင့္ေပးထားတာပါ။ ေနာင္ဆိုရင္ က်မတို႔ ႏိုင္ငံကူး လက္မွတ္ေတြ ထုတ္ေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသား အားလံုးဟာ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ဥပေဒေဘာင္ အတြင္းက ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။”
ထေလးထိုင္းငါးပုဇြန္ေစ်းခန္းမထဲဝင္ခြင့္မရတဲ့ ျပင္ပက ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားဖို႔ ညိႇႏိႈင္းခဲ့ေသာ္လည္း မိုးသည္းထန္စြာရြာေနတဲ့အတြက္ ခန္းမအျပင္ဘက္မွာ ေတြ႕ဆုံမိန္႔ခြန္းေျပာၾကားဖို႔အဆင္မေျပျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

 ဗီြအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)

No comments:

Post a Comment