27 June 2013
ျမ၀တီ
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းလိုင္း ၁ဝ ခုထိ ရွိလာေသာ္လည္း ၁၉၆ဝ
ျပည့္ႏွစ္က မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ သုဝဏၰဘူမိ ေလဆိပ္သုိ႔ Transit
လုပ္ကာ ႏိုင္ငံတကာသို႔ သြားႏိုင္ေသာ အေျခအေနႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ယခု
အေျခအေနမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္က ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းကို မယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ပုဂၢလိက ဝန္ေဆာင္မႈ စစဥ္က ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတြင္
MAI, Air Bagan, Air Mandalay, Asian Wings, Air KBZ , Yangon Airways,
Golden Myanmarႏွင့္ Myanmar Airways စေသာ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္း ရွင္မ်ား
ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ရွစ္ခုရွိခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္ APEX
ႏွင့္ FMI ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ ႏွစ္ခု ထပ္တိုး လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ဝန္ေဆာင္ မႈလုပ္ငန္းကို ကမၻာႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ခဲ့ေသာ
၁၉၅၇ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး
ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ားသို႔ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၆ဝ
ျပည့္ႏွစ္ တြင္ ဥေရာပႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းလိုင္းႀကီးမ်ား အပါအဝင္
ေလေၾကာင္းလိုင္း ရွစ္လိုင္းဝန္းက်င္ျဖင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈကို
ေအာင္ျမင္ စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းမွာ ၁၉၇၄- ၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ဧရာမ ေလေၾကာင္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ
ဘိုးအင္း ၇၄၇ ေလယာဥ္မ်ား မဆင္းသက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဗန္ေကာက္ေလ
ဆိပ္သို႔ ေျပာင္းလဲဆင္းသက္ ခ်ိန္မွစ၍ ေလေၾကာင္း ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းက်ဆင္း
ခဲ့ေၾကာင္း စံုစမ္းသိရွိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္း
ေျပးဆြဲမႈမ်ားသည္ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ ဆိုဗီယက္ႏိုင္ငံမွ Aerofloatႏွင့္
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ TG စေသာ ေလေၾကာင္းလိုင္း ႏွစ္လိုင္းသာ က်န္ရွိ
ေျပးဆြဲခဲ့သည္။ ၁၅ႏွစ္ ၾကာၿပီးေနာက္ ၁၉၉၃ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ေလေၾကာင္းလိုင္း MAI၊စင္ကာပူ ႏိုင္ငံတြင္ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ
ေတာ္ဝင္ဘ႐ူႏိုင္း
ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ ဖက္စပ္လိုင္း တည္ေထာင္ၿပီးေနာက္
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းကုိ
ႏိုင္ငံတကာသို႔ ျပန္လည္ခ်ိတ္
ဆက္ပ်ံသန္း ႏိုင္ခဲ့ သည္။
အဆိုပါ ဖက္စပ္ ေလေၾကာင္းလိုင္း MAIမွာ
ျမန္မာႏိုင္ငံ အလံလႊင့္ထူၿပီး ဗန္ေကာက္၊ စင္ကာပူ၊ ဒကၠာ၊ ခတၱမႏၲဴ၊
ေဟာင္ေကာင္၊ ဂ်ကာတာ၊ ကြာလာ လမ္ပူ၊ ကူမင္းႏွင့္ ဒါကာၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ျပည္ပ
ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းခဲ့သည္။
၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍
ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားႏွင့္ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံသား
ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္ ႀကီးမ်ား စတင္ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံလာၿပီး၂ဝ၁၁
ခုႏွစ္တြင္ MAI၏ အစုရွယ္ယာ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကေမၻာဇဘဏ္ အုပ္စုက ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္း တရားဝင္ သတင္းထုတ္ျပန္ သည္မွ စ၍ ပုဂၢလိက ေလၾကာင္း လိုင္းမ်ား စတင္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမ၀တီ
No comments:
Post a Comment