Friday, February 15, 2013

အေျခအေန အခ်ိန္ အခါႏွင့္ အခြင့္အလမ္း အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးခ်


15 February 2013
Written by ေရႊကူ

 လူဆုိသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္း အသင္း အပင္းႏွင့္ ေနထုိင္တတ္ေသာ သက္ရွိ သတၱဝါ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ လူတုိင္းသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္း အဝုိင္းႏွင့္ အတူ ေနထုိင္ၾကေသာ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္း၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းသည္လည္း လူတုိင္းအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတစ္ဦး ခ်င္းသည္ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းအတြက္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းသည္လည္း လူတစ္ဦးခ်င္းစီ အတြက္ပင္ ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ       လူအခ်င္းခ်င္း    ခ်စ္ၾကည္    ရင္းႏွီးမႈ၊    ႐ိုင္းပင္းကူညီမႈ ရွိၾကရမည္  ျဖစ္သည္။ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းအတြင္း ေနထုိင္ ၾကရသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လူအခ်င္းခ်င္း အေပၚ
ထားရွိရမည့္ စိတ္သေဘာထား     အမွန္ တရားကို     စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ႏုိင္စြမ္း   ရွိၾကမွသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ေကာင္းက်ဳိး အျဖာျဖာ တို႔ကို ေဆာင္ ၾကဥ္း ႏုိင္ေပမည္။ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း၏ ေကာင္းက်ဳိးတုိ႔ကို ေဆာင္ၾကဥ္းႏုိင္ရန္ လူတစ္ဦးခ်င္း စီ၏ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္တုိ႔ျဖင့္ အက်ဳိးရွိ မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ ရွိရမည္။ အက်ဳိးရွိ မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ ဆုိသည္မွာ လုပ္သင့္ သည္ကို လုပ္ကိုင္ အားထုတ္ျခင္း၊ မလုပ္သင့္ သည္ကို မလုပ္မိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ရန္ အားထုတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လူ႔ေလာက တြင္ လုပ္သင့္သည့္ အလုပ္ကို အခ်ိန္အခါ အေလ်ာက္ လံု႔လ၊ ဝီရိယ စိုက္၍ မဖင့္မေႏွး လုပ္ကိုင္ ၾကရသည္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔ မလုပ္သင့္ေသာ အလုပ္ႏွင့္ မလုပ္သင့္ေသာ အခ်ိန္အခါ တို႔ကိုလည္း စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ တတ္ၾက ရေပမည္။ လံု႔လ ဝီရိယ စိုက္ထုတ္ျခင္းသည္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အလိုက္ ခ်င့္ခ်ိန္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မဃေဒဝ လကၤာအပိုဒ္ ၂၄၅ တြင္ ဖြဲ႕ဆုိထားသည္မွာ ''လံု႔လမထူ၊ ဉာဏ္မကူဘဲ၊ အယူ တစ္ေခ်ာင္း၊ ကံတစ္ေၾကာင္းမွ်၊ မေကာင္းလည္း ကံ၊ ေကာင္းလည္းကံဟု၊ ကံကိုခ်ည္းသာ၊ မကိုးရာဘူး၊ ပညာဉာဏ္ျဖင့္၊ သင့္မသင့္ကို၊ အခြင့္႐ႈ၍၊ မျပဳလံု႔လ၊ ရွိအပ္စြတည့္၊ တံငါ့ လက္တြင္း၊ ေရာက္လွ်င္းတံုျငား၊ သံုးေကာင္ငါးကို၊ မွတ္သားဝမ္းထဲ၊ နည္းယူစြဲေလာ့၊ ကံမြဲဉာဏ္ႏုံ႔၊ မလံု႔မလ၊ နတ္မမဘူး၊ အလသမ်ဳိး၊ အက်ဳိးယြင္းယို၊ အလိုေလ်ာ့ရဲ၊ မေက်ာ့ က်ည္းလင့္'' ဟူ၍ ေတြ႕ရသည္။ တံငါ့လက္တြင္း၊ ေရာက္လွ်င္းတံုျငား၊ သံုးေကာင္ငါး ဆုိသည္မွာ တံငါသည္ တစ္ဦးသည္ ကြန္ႏွင့္ ပစ္ဖမ္းရာမွ ရလာေသာ ငါးသံုးေကာင္ကို ေလွဝမ္းတြင္း၌ အရွင္ ထည့္ထားၿပီး ေလွကို ဆက္ေလွာ္လာသည္။ တစ္ေကာင္ေသာ ငါးမွာ ေလွတြင္းမွ ခုန္ထြက္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစား ေသာ္လည္း ေလွနံရံကို မေက်ာ္ႏုိင္ဘဲ တံငါသည္က ေလွတက္ႏွင့္ ႐ိုက္သတ္လိုက္ သည္။ ဒုတိယ ငါးတစ္ေကာင္မွာ အခါ အခြင့္ကို အကဲခတ္လ်က္ လိႈင္းအထ ေလွအလူးတြင္ ေလွေစာင္း သြားခ်ိန္၌ အလိုက္သင့္ ႀကိဳးစား ခုန္လိုက္ရာ ေရထဲ ျပန္ေရာက္၍ အသက္ရွင္ခြင့္ ရသြားသည္။ က်န္တစ္ေကာင္မွာ သတၱဝါ တစ္ခု ကံတစ္ခုပဲဟု ဆုိကာ မည္သုိ႔မွ် အားမထုတ္ဘဲ ၿငိမ္ေနျခင္းေၾကာင့္ အိမ္ျပန္ေသာ တံငါသည္၏ ပလိုင္းထဲ ပါသြားၿပီး ဟင္းစား ျဖစ္သြားေတာ့ သည္ကို ရည္ၫႊန္း ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လူတုိ႔သည္ လူ႔အဖဲြ႕ အစည္းအတြင္း ဘဝ ေနထုိင္မႈ အတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ၾကရာ၌ သူမ်ား ေယာင္လို႔ေယာင္ အေမာင္ ေတာင္မွန္းေျမာက္မွန္း မသိျဖစ္ကာ ျဖတ္လမ္းသမား၊ ကံစမ္းသမား၊ ေယာင္ဝါးဝါး သမားမ်ား မျဖစ္ေစဘဲ ပညာဉာဏ္ျဖင့္ သင့္၊ မသင့္ကို ေဝခဲြ တတ္ၾကရန္ အေရးႀကီးသည္။ အတုျမင္ အတတ္သင္ ဆုိၾကရာဝယ္ အတုကိုသာ ခိုးလို႔ ရသည္၊ အစစ္ကို ရရွိရန္မွာ ကိုယ္တုိင္လိုက္နာ က်င့္ႀကံ အားထုတ္မွ ရႏုိင္သည္ဟု ပညာ ရွိမ်ား သြန္သင္ထား သည္။ သို႔ျဖစ္၍ လူ႔ေလာက ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာ၍ ျဗဟၼစိုရ္ တရားမ်ား ထြန္းကားေရး အတြက္ လုပ္ငန္း စဥ္မ်ား စတင္ ေဆာင္ရြက္ ရန္မွာ ယေန႔သည္ အခ်ိန္ေကာင္း အခါေကာင္း ျဖစ္႐ံုမွ် မက ပတ္ဝန္းက်င္ ေကာင္းမ်ားလည္း ဖန္တီး ေပးထားၿပီ ျဖစ္ရ ကား စစ္မွန္ေသာ သေဘာထား ခံယူခ်က္ မ်ားျဖင့္ ကိုယ္စီကိုယ္င ပါဝင္ၾကပါရန္ တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ လိုက္ရပါသည္။

From :Myawady

No comments:

Post a Comment