၂၀၁၅ ၾသဂုတ္ ၁၆
ဘရာဇီးႏိုင္ငံသား Ricardo Azevedo ဟာ အစဥ္အျမဲ ျမင့္တက္ေနတဲ့ ေလာင္စာ
ဓာတ္ေငြ ့ေစ်းႏွဳန္းေၾကာင့္ စိတ္ညစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ Ricardo
ဟာ သူ ့ရဲ့ စက္ျပင္ကၽြမ္းက်င္မွဳနဲ ့သားျဖစ္သူရဲ့ ဓာတုေဗဒစာအုပ္က အခ်က္ေတြ
ေလ့လာျပီး ေနာက္မွာ ေရတစ္လီတာျဖည့္ရုံနဲ ့၁၃၀ မုိင္အထိသြားႏိုင္ တဲ့
ေရအားသုံးေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္တစ္စီးကို တီထြင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
“ ဒီဆုိင္ကယ္ရဲ့လက္ေတြ ့အသုံးခ်ႏိုင္စြမ္းအားလုံးကို ပုိမိုတိုးတက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မျပဳျပင္ရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စမ္းသပ္မွဳအခ်ိဳ ့ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး တစ္ခ်ိဳ ့အေျခအေနေတြမွာ ဒီဆုိင္ကယ္ဟာ ေရတစ္လီတာကို တစ္နာရီ ၁၃၀ မုိင္အထိ သြားႏိုင္ပါတယ္” လုိ ့Ricardo က ရွင္းျပထားပါတယ္။
လွ်စ္စီးေၾကာင္းက ေရတုိင္ကီထဲ ျဖတ္သန္းျပီး ေရကို လွ်စ္စစ္သုံးဓာတ္ခြဲနည္း (electrolysis နည္း) နဲ ့ဟိုက္ဒရိုဂ်င္နဲ ့ေအာက္ဆီဂ်င္ အျဖစ္ ခြဲျခားေပးလုိက္ပါတယ္။ ရလာတဲ့ ဟိုက္ဒရိုဓာတ္ေငြ ့ကို အင္ဂ်င္ ပါ၀ါေပးဖုိ ့အတြက္ အသုံးျပဳထားတာပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ေပါက္ကြဲစြမ္းအင္ကို သုေတသနေလ့လာျခင္းဟာ သိသာစြာ တုိးတက္ခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရကေန စြမ္းအင္ ထုတ္ယူတဲ့ ဓာတုေဗဒနည္းစနစ္ကိုလည္း ေကာင္းမြန္စြာ နားလည္ၾကျပီးျဖစ္တယ္။ မီးေလာင္ႏို္င္စြမ္းၾကီးမားတဲ့ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ဓာတ္ေငြ ့ကို အႏၱရာယ္ကင္းကင္း နဲ ့အသုံးျပဳဖုိ ့ နည္းလမ္းမေတြ ့ခင္အထိေတာ့ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္မွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
Azevedo ကေတာ့ သူ ့ရဲ့ ေရအားသုံးေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ဟိုက္ဒရိုစြမ္းအင္ရႏိုင္တဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြက ရႏိုင္တဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြဟာ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ထက္ အမ်ားၾကီးအေလးသာ ပါတယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။
“ ဒါက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခုိက္ပ်က္စီးမွဳမရွိေစတဲ့အျပင္ ရုပ္ၾကြင္း ေလာင္စာဆီေနရာမွာ အစားထုိးႏိုင္ျပီး ကာဗြန္မုိေနာက္ဆုိဒ္ထုတ္လႊတ္မွဳကိုလည္း ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္” လုိ ့Ricardo Azevedo က ရွင္းျပပါတယ္။ Azevedo ဟာ သူ ့ရဲ့ ဆုိင္ကယ္ကို မြမ္းမံျပင္ဆင္မွဳေတြ ဆက္လက္ လုပ္သြားမွာျဖစ္တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။
( Ye Wint )
“ ဒီဆုိင္ကယ္ရဲ့လက္ေတြ ့အသုံးခ်ႏိုင္စြမ္းအားလုံးကို ပုိမိုတိုးတက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မျပဳျပင္ရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စမ္းသပ္မွဳအခ်ိဳ ့ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး တစ္ခ်ိဳ ့အေျခအေနေတြမွာ ဒီဆုိင္ကယ္ဟာ ေရတစ္လီတာကို တစ္နာရီ ၁၃၀ မုိင္အထိ သြားႏိုင္ပါတယ္” လုိ ့Ricardo က ရွင္းျပထားပါတယ္။
လွ်စ္စီးေၾကာင္းက ေရတုိင္ကီထဲ ျဖတ္သန္းျပီး ေရကို လွ်စ္စစ္သုံးဓာတ္ခြဲနည္း (electrolysis နည္း) နဲ ့ဟိုက္ဒရိုဂ်င္နဲ ့ေအာက္ဆီဂ်င္ အျဖစ္ ခြဲျခားေပးလုိက္ပါတယ္။ ရလာတဲ့ ဟိုက္ဒရိုဓာတ္ေငြ ့ကို အင္ဂ်င္ ပါ၀ါေပးဖုိ ့အတြက္ အသုံးျပဳထားတာပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ေပါက္ကြဲစြမ္းအင္ကို သုေတသနေလ့လာျခင္းဟာ သိသာစြာ တုိးတက္ခဲ့ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရကေန စြမ္းအင္ ထုတ္ယူတဲ့ ဓာတုေဗဒနည္းစနစ္ကိုလည္း ေကာင္းမြန္စြာ နားလည္ၾကျပီးျဖစ္တယ္။ မီးေလာင္ႏို္င္စြမ္းၾကီးမားတဲ့ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ဓာတ္ေငြ ့ကို အႏၱရာယ္ကင္းကင္း နဲ ့အသုံးျပဳဖုိ ့ နည္းလမ္းမေတြ ့ခင္အထိေတာ့ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္မွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
Azevedo ကေတာ့ သူ ့ရဲ့ ေရအားသုံးေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ဟိုက္ဒရိုစြမ္းအင္ရႏိုင္တဲ့ အရင္းအျမစ္ေတြက ရႏိုင္တဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြဟာ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ထက္ အမ်ားၾကီးအေလးသာ ပါတယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။
“ ဒါက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ထိခုိက္ပ်က္စီးမွဳမရွိေစတဲ့အျပင္ ရုပ္ၾကြင္း ေလာင္စာဆီေနရာမွာ အစားထုိးႏိုင္ျပီး ကာဗြန္မုိေနာက္ဆုိဒ္ထုတ္လႊတ္မွဳကိုလည္း ေလ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္ပါတယ္” လုိ ့Ricardo Azevedo က ရွင္းျပပါတယ္။ Azevedo ဟာ သူ ့ရဲ့ ဆုိင္ကယ္ကို မြမ္းမံျပင္ဆင္မွဳေတြ ဆက္လက္ လုပ္သြားမွာျဖစ္တယ္လုိ ့ဆုိပါတယ္။
( Ye Wint )
Credit >>> သစ္ထူးလြင္(နည္းပညာ)
No comments:
Post a Comment